دوشنبه 10 آذر 1404

حضور واحدهاي توليدي شهركهاي صنعتي استان در نمايشگاه‌ها

برنامه‌های استراتژیک

راهبردهای کلان در قالب اهداف استراتژیک (۲۰ ساله):

با توجه به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حدود ۲ سال است که بر اساس ماموریت جدید تشکیل شده است،از لحاظ منحنی دوره عمر تقریبا در مرحله رشد و توسعه قرار دارد و از طرفی مطابق تجزیه و تحلیل های انجام شده، موقعیت سازمان در مرحله اتخاذ استراتژی های تهاجمی می باشد که بر این اساس راهبردهای کلان سازمان در قالب اهداف ۲۰ ساله به شرح زیر استخراج می گردند.

 

 

هدف اول: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی  / (GDP)کشور با تاکید بر توسعه صنایع کوچک راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف اول:

۱-حمایت از بخش خصوصی و هدایت سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در صنایع کوچک

۲-کمک و حمایت ازایجاد تشکلهای صنعتی، موسسات و نهادهای پشتیبانی کننده از صنایع کوچک

۳-نوسازی مستمر صنایع کوچک از ابعاد مختلف

۴-ساماندهی صنایع کوچک مانند توسعه خوشه های صنعتی، پیمانکاری های فرعی و ...

۵-کمک به رشد صادرات صنایع کوچک در بازارهای منطقه ای و جهانی

۶-جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع کوچک ۷-کمک به توسعه کارآفرینی

 

هدف دوم: توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف دوم:

۱-انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی تامین کننده زیربناها و خدمات مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی از قبیل وزارت نیرو، نفت، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، وزارت فناوری اطلاعات و ...

۲-مشارکت با بخش خصوصی جهت تکمیل و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی

۳-اصلاح نظام مدیریتی و مالکیتی شهرک ها و نواحی صنعتی ۴-جذب منابع مورد نیاز از طریق سیستم بانکی، بخش خصوصی و اعتبارات عمرانی، ملی و استانی با تاکید بر مناطق غیر برخوردار.

۵-بهبود فضای کسب کار با ظرفیت سازی نهادی و تصویب و اصلاح قوانین و مقررات

 

هدف سوم: استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی راهبردهای کلان( ۲۰ ساله)

هدف سوم:

۱-آموزش منابع انسانی

۲-اصلاح و اجرای ساختار سازمانی انعطاف پذیر و پاسخگو

۳-بهره گیری از فناوری های پیشرفته رایانه ای و بانک های اطلاعاتی

۴-استقرار سیستم های جدید برنامه ریزی و ارزیابی

۵-شناسایی و بکارگیری نیروهای کارآمد و شایسته

۶-کمک به ارتقا افراد شایسته

۷-نظارت و ارزیابی مستمر بر فرآیند انجام امور

۸-معرفی توانمندی های سازمان در داخل و خارج کشور

 

 

 

  • 1400/08/08 - 10:48
  • - تعداد بازدید: 1198
  • - تعداد بازدیدکننده: 1197
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZNNa

حضور واحدهاي توليدي شهركهاي صنعتي استان در نمايشگاه‌ها

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان سمنان گفت: در ۶ ماه سالجاري ۴۰ واحد توليدي و صنعتي مستقر در شهركها و نواحي صنعتي استان در نمايشگاههاي داخلي و خارجي حضور يافتند.

به گزارش روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان سمنان، حسن آل‌بويه افزود: اين واحدهاي توليدي و صنعتي استان با بازديد و يا اخذ غرفه در ۲۵ نمايشگاه داخلي و خارجي حضور يافتند.

وي بيان كرد: در راستاي رسالت‌ها و برنامه‌هاي شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان سمنان از توليد كنندگان جهت حضور در نمايشگاههاي داخلي و خارجي با هدف کمک به توسعه بازار صنايع کوچک و متوسط استان و فراهم کردن زمينه‌هاي فروش محصولات توليدي و شناسايي بازارهاي هدف  و يا در قالب تور‌هاي بازديد صنعتي اين مهم محقق شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان تصریح كرد: نمايشگاه توانمندي هاي ج.ا.ا در ارمنستان، ‌نمايشگاه مصالح ساختماني قطر‌، نمايشگاه بين المللي شيريني و شكلات و اگروفود تهران،‌ نمايشگاه تخصصي صنعت ساختمان از مهم ترين نمايشگاههاي داخلي و خارجي است كه صنايع استان سمنان در آن حضور يافتند.

آل‌بويه خاطرنشان كرد: اقدامات لازم براي حضور توليدکنندگان در قالب تور بازديد و اخذ غرفه توسط شركت شهركهاي صنعتي استان سمنان انجام شده و تلاش می شود با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در این نوع نمایشگاه ها، تجربیات و دانش این واحدها ارتقا یابد.

  • گروه خبری : اخبار صفحات استان,سمنان,1-2-اخبار استاني,گروه آرشیو تمام اخبار استان
  • کد خبر : 15493
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب